Koronanapló, Telfs, Tirol

2020.05.14. 60. nap

Ugye múltkor írtam, hogy megnyit az osztrák-német határ június 15-től. Sokan kérdezték: és a magyar? Az osztrákok tervezik a nyitást, de a magyarok nem... tehát Gizi kijöhet effektív shoppingolni, de ha én meg akarom látogatni a családomat, két hét karantén…

Holnap nyitnak az éttermek, már mindenki nagyon várja, el is megyünk valamelyik este enni.

Bécsben a város egy egyfős háztartásnak 1x25€, családoknak 1x50€ utalványt ad, amit bármelyik bécsi étteremben elkölthetnek, ezzel támogatva a bécsi vendéglátóhelyeket. Szerintem ez szuper kezdeményezés. Május 29-én nyit nálunk a városi strand, csak a kinti rész és a napi díjakat lejjebb vitték.

2020.05.15. 61. nap

Tegnap este volt egy kis ijedtség, volt egy enyhe földrengés. 2,5-ös erősségű, egy pillanatra megremegett a ház.

Ma reggel 6 órától, 2 hónap után kinyithattak végre az éttermek, kávézók. Kihasználva munka előtt az időt, beültem a kedvenc pékségembe reggelizni.

A megszokottól kicsit másképp, de újra megtelik minden élettel. Az emberek újra leülnek beszélgetni, kávézni, nevetni. Négy fő ülhet maximum az asztalnál (plusz a kiskorú gyerekeik), az asztalok 1,5-2 méter távolságra vannak egymástól. Tudom, tudom, másnak komolyabb problémái vannak, de esküszöm, ennyire még soha nem ízlett egy reggeli itt.

2020.05.16. 62. nap

Egy hete hideg van újra, esik az eső, amolyan fúj idő ez nekem.

Ma elmentem gyorsan mogyorót venni a mókusoknak, ugye írtam nemrég, hogy csináltunk nekik egy kis etetőt, ideszoktak már teljesen, és már nem is félnek.

Mindenhol újra kint vannak a teraszok, az emberek kávéznak, beszélgetnek, jó látni! Bár néhány helyen lesz gond a távolságokkal, de ez az adott hely dolga, mit vállal be és mit nem.

Épp nemrég jelent meg, hogy Szlovénia, Horvátország és Olaszország június 3-án tervezi megnyitni a határokat a turistáknak, de ez abból a szempontból kérdéses, hogy oké, mehetek pl. az olaszokhoz, de ha visszajövök Ausztriába, két hét karantén. Az osztrákok még óvatosak. Mivel nekünk a német és az olasz határ is 50 km-en belül van, mindkét országba a határ mellé szoktunk vásárolni járni, ezt már régóta nem tehetjük. Ezért is jó lenne, ha nyitnának határt.

Ma beszéltük a férjemmel, ha Magyarország július közepéig nem nyit határt, akkor a szabinkat lakásfelújításra fordítjuk.

Férjem rengeteg kollégája visszavonta a nyári beírt szabit, azt mondták, ha nem utazhatnak, nekik akkor a szabadság sem kell. Mi bízunk benne, hogy legkésőbb június közepén a magyarok is nyitnak, mert igazából már boldog-boldogtalan ki-be járkálhat, csak mi nem...

2020.05.17. 63. nap

A tegnapi bejelentések alapján már kb. senki nem tudja, hogy akkor most mi van. Elég félreérthető volt az osztrák kormány bejelentése, miszerint megnyitják a határokat Magyarország, Szlovákia és Csehország felé. Igen ám, de a magyar oldal nem nyit, tehát ugyanúgy karanténba kerül az, aki átmegy, illetve akinek nincs címe vagy külföldi, nem engedi be a magyar oldal. Még a helyi híradások is ezt szajkózzák, pedig full félreérthető.

Igazából Magyarország nem tudom, miért nem nyit Ausztriából, hiszen millió komment alapján boldog-boldogtalan átmehet, többen is írták, hogy elindultak családostól haza Magyarországra, simán átmentek ellenőrzés, karantén minden nélkül, másokat meg karanténba raktak. Kb. attól függ, épp ki áll határon és milyen kedve van, vagy hogy értelmezi a jogszabályokat. Innentől kezdve komikus az egész. Az ingázó, a mongol üzletember, a kínai vállalkozó stb. stb. gond nélkül utazgathat ki-be Magyarországra, de aki a családját látogatná meg 2-3-4-sok hónap, után nem mehet. Most kb. ott tartunk, hogy indulj meg, aztán majd a határon kiderül, hogy beengednek-e vagy sem.

Olaszország, Horvátország és Szlovénia június 3-án nyit a turistáknak, de Ausztria még nem akar nyitni Olaszország felé, mert a „számok” még nem igazán stimmelnek.

Remélem, július közepéig tisztázzák végre ki, merre, hova, hogyan mehet.

2020.05.18. 64. nap

Ma már Kőszeg város Facebook-oldalán is megjelent, hogy félreérthetőek a közlemények, csak úgy turistáskodni meg vásárolni, fodrászhoz stb. még mindig nem lehet átmenni Magyarországra. Mivel nincs címünk Magyarországon, papíron turisták vagyunk.

Hanna épp a dédivel videotelefonál, éneklik a Kicsiny falum, ott születtem én című dalt.

2020.05.19. 65. nap

Az elmúlt napokban ismét jó pár neves innsbrucki vendéglátóhely jelentette be, hogy végleg bezárja kapuit. Azért bízunk benne, hogy a kedvenc helyeink túléltek.

Sokan kértétek, írjak az oviról, hogy milyen egy-két hét után. Második hete jár Hanna oviba, reggel már tudja, hogy hogy megy, elbúcsúzunk az ajtóban, egy szó nélkül fogja a cuccait és megy be, öltözik egyedül, stb.

Most, a héten már látványosan több gyerek volt, amikor délután mentem érte, tele volt szinte az udvar, ránézésre már biztos vannak 30-40-en. Felhőtlenül játszanak egymással, kergetőznek, homokoznak, nincs távolságtartás. Nekem ezzel semmi bajom. Látom Hannán, kivirágzott, nagyon hiányoztak a barátai. Minden délután úgy néz ki, mint egy kismalac, olyan koszos.

A boltokban is egyre többen vannak, a maszk és a távolság kivételével visszatért az élet mindenhova látványosan.

Ma olvastam egy cikket, hogy Ausztria Csehországgal, Szlovákiával és Magyarországgal egyeztetve június közepére tervezi a határok megnyitását, a szabad mozgást újra. Meglátjuk…

Nagyné Hende Uschi

KORONANAPLÓNK ELŐZŐ RÉSZEI:

1. Azt hittük, ide nem ér el a vírus...
Eljött a tegnapi nap, ami sokkolt, amit el sem tudtam képzelni, hogy valaha bekövetkezik az én életem során, hogy kijárási korlátozásokat vezetnek be, és megmondják, mikor és hova mehetünk, azt is szigorúan megindokolva.

2. A nagypapám kórházba került, senki nem mehetett vele

Édesanyám hívott, hogy a nagypapámat baleset érte, viszi a mentő a kórházba. A lezárások miatt a nagymamámat nem engedték be vele, órákig nem tudtuk, mi van vele.

3. Három hete karanténban, ki kell bírni valahogy

Hosszú út lesz, de megcsináljuk. Nem lesz olyan, mint előtte volt, de egy új lehetőség nyílik meg előttünk, másképp állunk egymáshoz, mert minden csak együtt sikerülhet!

4. Több mint egy hónapja nem hagytam el a településünket

Pedig mindig is menős életet éltünk, sokat kirándultunk mindenfele, végigjártuk a kedvenc boltokat, vasárnaponként kinéztünk a bolhapiacra.

5. Már a macskáinkat is zavarja, hogy ennyit vagyunk otthon

Az a jó része ennek az egész járványnak, hogy családilag nyugiban ennyi időnk van. Amúgy a két macskánkon is látszik, zavarja őket, hogy ennyit itthon vagyunk.

6. A koronavírusnak a gyerekek a nagy vesztesei

A koronavírus intézkedései  jelenleg nem teszik lehetővé a más gyermekekkel való kapcsolattartást. A szakértők figyelmeztetnek a komoly következményekre.

7. Végre újra járhatok dolgozni!

Majdnem két hónap itthonlét után holnap reggel irány az ovi és a munka.