A Bezzeganya olvasóinak majdnem háromnegyede biztosan elutazott a nyáron, közel negyven százalék többször is elment nyaralni. Minden második ember belföldre készült, 18 százalék utazott külföldre, és a válaszadók egyharmada pedig belföldre is és külföldre is ment nyaralni. A legkedveltebb célpont a tengerpart, a legtöbben autóval utaztak és terveik szerint 200 ezer Ft-nál többet költöttek a nyaralásra. A nem utazók túlnyomó többsége pénzhiány miatt maradt itthon, vagy azért, mert terhes vagy túl pici a gyerek, derül ki a Bezzeganya és a Wizz Air közös kérdőívéből, melyben utazási szokásokról kérdeztünk. A kérdőívet több mint 800-an töltötték ki, a felmérés nem reprezentatív.

A Bezzeganya olvasói úgy tűnik, szerencsés helyzetben vannak az átlag lakossághoz képest, hiszen míg a magyar háztartások 40 százaléka tervezett idén utazást a nyáron, addig a Bezzeg-olvasóknak csak 17 százaléka nem tervezett nyaralni menni, több mint 70 százalék egyszer vagy többször utazott pihenni.

 

A válaszadók közel fele csak belföldi, 18 százalékuk csak külföldi, 34 százalék külföldi és belföldi nyaralást is tervezett.

 

Legtöbben vízparton (tenger, tó, folyó) töltötték a szabadságot, sokan rokonoknál nyaraltak, de kedvelt célpontok az olyan városok is, ahol múzeumok, fesztiválok és egyéb látnivalók csábítanak.

 

A nyaralást tervezők több mint 60 százaléka utazott gyermekével, alig 19 százalék hagyta itthon a gyereke(ket), és több mint 20 százalék tervezett utazást gyerekekkel és a párjával kettesben is.

 

A leggyakoribb közlekedési eszköz az autó, 64 százalék utazott kocsival, 19 százalék vásárolt jegyet fapados légitársaság járataira. Busszal és vonattal kevesebb mint 11 százalék utazott, hagyományos légitársasággal pedig 6,4 százalék repült.

 

Autós utazást főképp azért választottak a kitöltők, mert szabad mozgást biztosít a célállomáson és mert nagyobb család esetében ez a legköltséghatékonyabb megoldás. A repülés pedig azért vonzó, mert a fapados légitársaságok olcsón és gyorsan juttatnak el vonzó úticélokhoz.

 

Repülőgéppel nem nyaralási céllal közel 26 százalék utazik, a többség (64,2 százalék) csak nyaraláskor veszi igénybe repülőtársaságok szolgáltatásait.

 

A nyaralók több mint felének nem okozott problémát a csomagolás, és minden szükséges holmit magukkal tudtak vinni a nyaralásra. Minden harmadik válaszadónak többször is át kellett gondolnia, mit pakol a bőröndökbe és mit kell itthon hagyni, ami nem fér be. Tizennyolc százalék pedig a sokak által ismert problémával találkozott: amikor pont kétszer annyi cuccot szeretett volna vinni, mint ami elfér.

 

A legtöbben 200 ezer Ft-nál többet szántak az idei nyaralásra.

 

Az úti cél kiválasztásakor a legfőbb szempont az utazás költsége, de közel ugyanannyian tartják fontosnak a gyermekek szempontjait is. A harmadik legfontosabb szempont pedig az, hogy az adott helyen milyen látnivalók és programlehetőségek vannak.

 

A legtöbben az interneten választják ki a szállásukat. Rokonok, barátok és utazási irodák segítségét is igénybe veszik, és a SZÉP Kártya elfogadóhelyei alapján is döntenek az utazók.

 

A válaszadók 93 százaléka tájékozódik előre az úti célról, 87,2 százalék az interneten néz utána, 5,8 százalék pedig útikönyvet vásárol. Hét százalék gondolja úgy, hogy inkább személyesen szerez tapasztalatokat, az utazás előtt nem olvas a helyszínről semmit.

 

A legtöbben utazási biztosítást, félpanziót vagy all inclusive ellátást és szórakoztató programokat vesznek igénybe a nyaralás során, de reptéri transzfert és gyerekfelügyeletet is sokan kérnek.

 

Étterembe is jár és saját maga is főz a nyaralók 44 százaléka, 32 százalék a szállást ellátással foglalja, 12,6 százalék főz saját maga és 11,2 százalék jár étterembe.

 

Az utazók 8,8 százaléka nem beszél egyetlen idegen nyelven sem, 39,1 százalék két idegen nyelven beszél, 32,3 százalék egy idegen nyelven tárgyalóképes, és 19,8 százalék beszél kettőnél több nyelven.

 

Az utazást idén nem tervezők 65,5 százaléka jelölte meg a pénzhiányt, mint az itthon maradás okát. közel 13 százalék egészen pici gyermek vagy terhesség miatt nem ment nyaralni, 8,6 százalék pedig dolgozott nyaralás helyett.

 

Köszönjük, hogy kitöltöttétek a kérdőívet.

Tünde

A blogbejegyzés a Wizz Air támogatásával jött létre.

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán. Tetszik?