strand csúszdapark Tünde

Strandteszt sorozatunk keretében a fővárosi Aquaworldben jártunk három gyerekkel. Évekkel ezelőtt egyszer voltunk már, akkor viszont a legkisebb lányom még csak kb. 4-5 éves lehetett, így főképp a pancsolóban (gyermekmedencében) és környékén múlattuk az időt. Mostanra viszont már ő is elérte azt a magasságot, ami feljogosítja a nagyobbaknak való csúszdák igénybevételére. Kezdődhet a buli!

Fizetés: karórával

A bejáratnál mindenki kap egy csuklóra rögzíthető, chippel ellátott „karórát”, amellyel bent fizethet az étteremben/bárban. Pénzt így nem is kell bevinni (és állandóan figyelni rá, meg molyolni az apróval), a fogyasztást kilépéskor kell kifizetni, amikor az órát leolvassák. (Akinek nem volt bent fogyasztása, egy terminálon olvashatja le az óráját, és már mehet is kifelé.)

A méret a lényeg

Az Aquaworldben számít a testmagasság, bizonyos csúszdák nem használhatók 120, 130, illetve 140 centiméteres magasság alatt. A medencetérben, az információnál lehet a falra helyezett magasságmérőhöz állni, ahol megmérik a gyerekeket. A 138 centis gyerekem egy rózsaszín karszalagot kapott, ez jelzi a csúszdamestereknek, hogy elmúlt 130, de még nincs 140 centi, tehát csak azokat a csúszdákat veheti igénybe, ahol belefér a szabályokba: a 140 fölött használható csúszdákra nem engedik fel.

STRANDTESZT

strand csúszdapark Tünde

Együtt fürdenek a kutyákkal a gyerekek a strandon

A délegyházi Tavirózsa kemping és strandot teszteltük. A belépő 1000 Ft személyenként, a kutyákért 500 Ft-ot kell fizetni. Macskáknak a belépés ingyenes. (A kilépés nem garantált :) )

Medencék

A hatalmas üvegkupola alatti tér középpontjában méretes építmény áll. Tetejéről egyrészt remek a kilátás, másrészt innen lehet megközelíteni például a hagyma csúszdát, vagy egy lejjebbi szintről vethetik az ugrómedencébe magukat a bátrak. Jól látszik a hullámmedence (ottlétünk alatt nem üzemelt, viszont két buborékban lehetett vízen járni), a hegyi patak nevű csúszda, a családi csúszda, a szörfmedence, az úszómedence (az egyik pályán épp búvárkodtak, érdekes volt felülről nézni), a jacuzzik és a törzshelyünk: a buzgárokkal, sodrással és masszázssugarakkal turbósított élménymedence. Bár ottlétünkkor az idő épp nem volt túl nyárias, így a kinti gyerekmedencében és a vizes játszótéren senki nem volt, de az egész évben működő kültéri medencében szuper volt heverészni. Órákig tudtam volna ott feküdni és élvezni a vízi masszázst.

Vízi csúszdák

A gyerekek kedvencei természetesen a csúszdák voltak: a két nagyobb (ők mindketten magasabbak 140 centinél) kipróbálták szinte az összeset: a hagymát, az ufót, a szivárványt, a fekete lyukat, a családi csúszdát és a hegyi patak elnevezésűt (ezen még én is le mertem csúszni, sőt, annyira élveztem, hogy órákat töltöttem a legkisebb lányommal ezen a területen). A kamikaze és a repülő szőnyeg nevű csúszdákra a gyerekek sem mentek fel. Majd jövőre – mondták. A csúszdák nagy része egyébként a csúszdatoronyból indul, ahová sok-sok lépcsőn lehet feljutni, a lustábbak a lépcsőház mögött található lifttel is felmehetnek.

Szauna

Mivel három gyerekkel voltunk, közülük kettő 14 éven aluli, és ez a nap most róluk szólt, így nem mentünk be a Szaunavilágba, de legközelebb biztos nem hagyjuk ki. Az információk alapján van ugyanis finn, orosz, bio, aroma és kristály szauna, gőzkabinok, infrakabin, tepidárium, jégkamra, sós kamra, merülő medence és Kneipp taposó is, itt simán el tudnék tölteni egy napot – persze gyerekek nélkül.

Programok

Bizonyos időközönként animátorok szórakoztatják a csúszdapark közönségét. Például a hullámmedence partján játszanak a gyerekekkel, vagy biztatják a látogatókat egy kis táncra, testmozgásra. Ezt a programot mi elsunnyogtuk – a gyerekek elmentek inkább fagyiért. Máskor a gyermekmedencénél van kincsvadászat, különböző családi versenyek, vizes kalandok. Este 8-tól mini diszkó is a Kids Klubban, ám ekkor mi már nem voltunk a helyszínen.

A FOTÓGALÉRIA MEGNYITÁSÁHOZ KATTINTS A LENTI FOTÓRA.

Étkezés

Arra számítottam, hogy az étteremben rengetegen lesznek, és sokat kell majd sorbaállni az ebédünkért. (Bevallom töredelmesen, nem vittem alufóliába csomagolt szendvicset, csíkokra vágott sárgarépát, és kulacsba töltött tea sem volt nálam.) Tényleg sokan voltak az étteremben (ebédidő), de a kaják beszerzését és a fizetést összesen kevesebb mint tíz perc alatt abszolváltuk, és még helyet is sikerült vadászni az öt személynek.

Az ételválaszték igényes, itt a szokásos strandkajákat ne keressük. Van viszont például rántott hús, rántott sajt, pörkölt, sült csirke, többféle köret, leves, édességek (nutellás palacsintaaa), gyümölcsök. Morzsa nem maradt a tányérjainkon, ami a finnyás gyerekeimet figyelembe véve azt jelenti, nem főznek rosszul.

Ágyak

Az egyetlen dolog, ami nem tetszett (persze ez máshol sincs másképp), a strandágyak száma és a strandolók viszonya. Úgy tűnt, kihalásos alapon lehet csak ágyhoz jutni. Alaposabban szemügyre véve a helyzetet, kirajzolódott, hogy sok család az összes tagjának külön ágyat foglalt, adott esetben 5-6-7 ágyat birtokoltak – természetesen nem volt olyan pillanat, amikor az összes egyszerre lett volna használva. (Egy apukát láttunk, aki el sem mozdult az ágyról, órákig aludt édesdeden az élménymedence mellett, míg anyuka a gyerekekkel pancsolt.) Több család pedig törülközőkkel a vállán kódorgott, és hasztalanul keresett egy szabad ágyat, ahová legalább a cuccokat letehetné. Végül mi is kintről hoztunk be egyet, ez elég is volt.

Strandolás télen

Ami viszont nagyon jó, hogy a csúszdaparkot rossz időben (és télen is) lehet látogatni: a fedett rész és a kültéri élménymedence egész évben nyitva van. Egyszer majd elmegyünk szakadó hóesésben is…

Tünde

OLVASS MÉG STRANDOKRÓL!

Nem kell repülőre ülni a tengerparti élményhez - LUPA

Jász-Nagykun-Szolnok megye termálfürdői

A fél fizetésed nélkül el se indulj a Palatinusra