Tünde utazás nyár család nyaralás

Hála a fapados légitársaságoknak és az online szállodafoglalási rendszereknek, az elmúlt években elég sokat tudtam külföldre utazni – nem túlzás, tényleg jóval olcsóbban, mintha Magyarországon belül mentem volna wellnessezni. (Természetesen itthon is van rengeteg csodálatos hely, amit érdemes felkeresni, írtunk is ezekről ajánlókat.) Mivel a gyerekeim is bámulatos gyorsasággal nőnek (a nagy mindjárt 15, a középső 12 múlt, és a legkisebb is közeledik a nyolcadik szülinapja felé), egyre gyakrabban csatlakoznak a repkedésekhez, hogy különböző ország kultúráit szívják magukba. Augusztusra is sikerült megcsípni igen olcsó repülőjegyet (kitartó munkám gyümölcse, vállveregetés!), így a hosszú autós zötykölődés helyett másfél óra alatt a tenger közelében lesz a kis családom (olcsóbban, mintha kocsival mentünk volna). Az előkészületek viszont alapos körültekintést igényelnek, sajnos most nem vihetjük magunkkal a fél lakást.

Kisbabával repülőknek itt írtunk praktikus tippeket és trükköket, én most a nagyobb gyerekekről és nagyobb családos tapasztalatokról írok.

Bár épp a napokban jelentették be, hogy a kék-rózsaszín légitársaságnál a nagy méretű kézipoggyász is ingyenes lesz október végétől, most még a 42x32x25-ös méretű táskában kell gondolkoznunk (mivel nem szeretnénk a nagyobb bőröndért pluszban többet fizetni, mint amennyibe a jegy került). Tehát gyerekenként egy kis méretű játék (kártya, alvóállat, Dobble, Cortex, stb.) és fejenként egy könyv megengedett. Sajnos a búvármaszkok és békatappancsok nem férnek be, de hát a kényelemért cserébe valamiről le kell mondani…

Mivel a napok nagy részét vízparton fogjuk tölteni, nagyobb mennyiségű ruhára sincs szükség (és persze felhasználom a kezdő utazóként elkövetett baklövésem tapasztalatait, amikor egy egyhetes, tengerparti nyaralásra degeszre tömött, óriási bőröndöt cipeltünk tele ruhákkal – szó szerint ki sem vettük a ruhák 90 százalékát: fürdőruha+strandkendő bőven elég volt, nem is nagyon hagytuk el a kempinget a héten… A feladott poggyászért viszont horror összeget fizettünk – fölöslegesen.) Pulóverre és hosszú nadrágokra szintén semmi szükség, éjjel sem hűl 20 fok alá a hőmérséklet, és az esőkabát is a szekrényben maradhat. A strandpapucs viszont kötelező felszerelés, csakúgy, mint a fürdőruha. Törülközőket szerencsére kapunk, ezek szokták a legnagyobb helyet foglalni a bőröndben.

Felfújhatós strandlabda jöhet, olcsó gumimatracot majd a helyszínen veszünk (úgysem bírja ki egy hétnél tovább, ha négy gyerek meg egy lamantin (jómagam) ugrál rajta reggeltől estig). Kézipoggyászban nem lehet 100 milliliteresnél nagyobb kiszerelésű folyadék. Ha kisebb létszámmal utazunk, kifejezetten ilyen alkalmakra gyártott kis flakonos tusfürdőt és sampont szoktunk vinni (a kiürült flakont a költséghatékonyság miatt aztán újra lehet tölteni), de egy hatfős, családi nyaralásnál ennél jóval nagyobb mennyiségre van szükség tisztálkodószerekből. Tehát ezeket is kint fogjuk majd megvenni. Csakúgy, mint a naptejet.

A nagylány kontaktlencse-folyadékát átöntjük egy szabványoknak megfelelő flakonba. A kis, piros, gyógyszeres táska mindenképp nálam lesz az alapvető gyógyszerekkel. Elektronikus eszközök közül jöhetnek a mobiltelefonok, a tablet, nekem pedig a mini laptop, ha sürgős munka adódna (jó lenne, ha nem kellene moderálni… ;) ) Természetesen a töltők sem maradhatnak itthon. Csakúgy, mint a hajkefe, hajgumik, csatok – három, hosszú hajú lánygyerekkel alap! Egy csomag papírzsepi, nedves törlőkendő szintén fontos négy gyereknél. És ha még marad egy kis hely, nem árt azért némi szendvics vagy finomság az útra, hogy ne a repülőn kelljen sokeuróért kaját venni. A vizet úgysem ússzuk meg.

A visszafelé út külön téma, kell hely a gyűjtögetett kavicsoknak, kagylóknak, a hűtőmágneseknek és a vásárfiáknak. Itt is határt kell szabnunk, bármennyire szeretnénk, nem fogjuk tudni hazahozni a tengerpartot. Pedig egy sirály jól jönne itthon is…

Tünde

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.