Tejesdobozok sorakoznak a bolt polcain. Egyikről vidám tehén kacsint ránk, a másiknak magyar trikolór fehér doboza vonzza a tekintetet. A harmadiknak? Nos, a harmadiknak – az Alföldtej dobozainak – oldalán négy fiatal fekete-fehér fotója látható.
Egy új kezdeményezés keretében hazánkban – amerikai mintára – kezdetnek négyszázezer doboz tejre nyomtatták rá a fényképeket, melyeken olyan gyerekként eltűntek vannak, akiket évek óta keres hiába a rendőrség. A három fiú és egy lány képe alatt neveik és eltűnésük dátuma látható. A legrégebben eltűnt gyereket több mint 10 éve keresik, a legutóbbi áldozat alig két éve tűnt el; a legfiatalabb nyolc, a legidősebb 18 éves volt eltűnésekor.
Az elindított kampány hatására remélik, hogy információt kaphatnak a fiatalokról. Amerikai statisztikák a módszer 1985 óta közzétett 8204 esetből 1435 alkalommal vezetett az eltűntek nyomára. Hazánkban a rendőrség adatai szerint évente átlagosan hat-tízezer gyerek és fiatalkorú eltűnésével kapcsolatban indul nyomozás. Az esetek közül nagyjából százan nyomtalanul tűnnek el.
Az ötletgazda több tejipari vállalatot megkeresett, de csak egy tejtermelő gazdákat és farmereket tömörítő cég bólintott rá a tervre. A most legyártott, 400 ezer darab tej a cég számításai szerint nagyjából egy hónap alatt fogyhat el, és ha sikeres a program, a következő hónapokban újabb eltűntek fényképeit teszik a dobozokra.
Az akcióban egy étrendkiegészítőket forgalmazó cég is részt vesz. Vitaminkészítmények csomagolására az év végéig ugyancsak eltűnt fiatalok képeit nyomják.
Reménykedjünk, hogy soha, de soha nem kerül ismerősünk képe ezekre a dobozokra, és főleg drukkoljunk, hogy az akció sikeres legyen, és Natascha Kampuschhoz hasonlóan még sok-sok gyerek kerüljön elő élve és egészségesen a hatására!
Center
Forrás:
http://ezerlampasejszakaja.hu/
http://index.hu/belfold/2011/05/19/legszivesebben_a_tojasra_is_ranyomtatnam_a_kepuket/