Ha a gyerek lovagnak, varázslónak, kerti manónak vagy hercegnőnek érzi magát, és szeretne sárkányokkal küzdeni, lovagi tornán bizonyítani a bátorságát, vagy varázserejű karkötőket készítő kézművesként szeretne aranyat keresni a Gyűrűk Ura tábort neki találták ki.
A táborlakók kipróbálhatják, milyen egy középkori királyságban élni. Táborajánló.
A helyszín Jásd, egy bakonyi kis község, ahol a Vízimalom épületében három hétig élhetnek a táborlakók egy középkori királyságban. A hagyományos táboros programok mellett (számháború, foci, szalagtépő, népi játékok, tábortűz, stb.) sok kézműves foglalkozás (üveg- és ruhafestés, agyagozás, decoupage, stb.) várja a gyerekeket, de a legfontosabb a Játék, ami napi 24 órában zajlik. Ebben a Játékban minden táborozó kipróbálhatja, mire képes, milyen szereplőket tud alakítani, ebben csak a saját fantáziája szabhat neki határt.
A tábor története az 1930-as évekig Leveleki Eszter bánki táboráig nyúlik vissza, azóta viszik tovább újabb és újabb generációk ezt a több mint fél évszázados hagyományt.
Böszörményi Pétert, a tábor egyik vezetőjét kértük, meséljen egy kicsit a táborról:
"A Játék a Tábor egész ideje alatt tart, tehát három héten keresztül a nap 24 órájában. Éppen ezért a három hét nálunk egy egész birodalmi évnek számít, és ott folytatjuk ahol előző évben abbahagytuk.
A tábor és a néhány kilométeres környezete egy királyság, ahol a mi történetünk íródik. A jelenlegi fővárosunk (a táborhely maga) Mélyzugoly, melynek lakói, polgárai, maguk a gyerekek (és mi táboroztatók, "Seniorok" is). Mélyzugoly egy királyság, melynek van saját uralkodója, nemesei, pénzneme, törvényei stb. A király és a nemesek a gyerekek közül kerülnek ki (általában megválasztják maguk közül, de természetesen valaki furfanggal is megszerezheti a trónt) és ugyanígy a különböző munkákat, pénzkereseti lehetőséget is szétosztják maguk között (ezt általában a király osztja ki). Ilyen munka pl. a pohárnok, aki minden étkezés előtt megterít, vagy a tűzmester, aki esténként megrakja a tüzet. A birodalom fizetőeszköze az arany, váltópénze az ezüst, ennek a fedezete pedig az a sok kincs, amit a királyság különböző területei teremnek. Ezek a különböző édességek, sósságok, üdítők, stb, amiket a gyerekek esténként a kincstárnyitáskor vásárolhatnak meg a királytól vagy az egyes területek tulajdonosaitól (éppen ezért a gyerekek boltba nem mehetnek, nincs is szükségük költőpénzre, mi mindent biztosítunk nekik). Persze az arany sok minden másra is jó még, kézműves termékeket, szolgáltatásokat vagy akár területeket lehet rajta venni. Gyakorlatilag egy leegyszerűsített, de teljesen működő minitársadalomban élnek három héten keresztül.
A királyságba mindenki egy saját karakterrel és háttértörténettel érkezik (pl. messzi délről jön, ahol a faluját feldúlták a nomádok és itt akar szerencsét próbálni, vagy vándorzsoldos, aki itt akar munkát találni stb). Mindenkinek a nyakában lóg egy gyűrű, ez szimbolizálja azt, hogy életben van. Természetesen erőszak és fizikai kontaktus nincsen a játékban, de különböző módjai vannak annak, hogy valaki hogyan tudja elveszteni a karaktere életét a fegyverpárbajtól a varázslatig. Ilyenkor 24 óra elteltével új polgárként érkezik vissza az országba.
Az hogy valaki mire viszi a játékban, tényleg csak a saját találékonyságán múlik, gyakorlatilag bárkiből lehet király vagy gazdag nemes.
A játék szabályai igazából nagyon egyszerűek, egy A4-es lapon elférnek, a lényeg, hogy minél inkább szabadon engedjük a gyerekek fantáziáját.
A belső polgári játékon kívül általában van egy misztikusabb játék is, olyan külső erők, amiket nem a gyerekek irányítanak, pl egy külső sötét gonosz úr, akit le kell győzniük, vagy egy átok, amit meg kell törniük.
Jásdi Malom Kulcsosház
Időpont: 2013. július 7-től 2013. július 27-ig
Utazás: egyénileg, vagy szervezetten igény szerint
Résztvevők: elsősorban 10-16 éves korig ajánlott A
tábor díja: 4500 Ft/nap
Tünde