A betegfelvételestől az asszisztenseken, nővéreken át a doktornőig mind nagyon türelmesek és kedvesek, csak a programozók figyelhettek volna jobban a szoftver készítésénél, mert a rosszul működő programok megnehezítik az orvosok dolgát. Pozitív orvostörténetek sorozatunkban Katalma mesél a SOTE I-en tapasztaltakról. Te sem csak rossz orvosokkal és pokróc nővérekkel találkoztál, amikor gyermeked szülted vagy gyerekorvoshoz vitted? Ha elmesélnéd, a bezzeganya@bezzeganya.hu mailcímre küldheted a történeted.

Kislányomnál jól megalapozott gyanúnk volt, hogy allergiás a mogyoróra (nem a földimogyoróra), mert mindenféle mogyorót tartalmazó élelmiszertől csalánkiütéses lett az arca. Valamint arra is jól megalapozott gyanúnk volt, hogy allergiás a Na-benzoát nevű tartósítószerre (a nagyi lekvárja csak almát, cukrot és ezt a tartósítószert tartalmazza, és szintén csalánkiütése lett). Kisfiam esetében pedig az allergia gyanúját az újszülött kortól kezdődően rendszeresen visszatérő ekcéma alapozta meg. Gyerekorvosunk, Dr. Rapp János, aki allergológus, elképzelhetőnek tartotta, hogy allergiáról van szó. Csak éppen azt nem tudtuk, mi okozza.

Felhívtam telefonon azt a doktornőt a SOTE II-n, aki annak idején Zsófit kezelte, amikor tejfehérje-allergiás volt. Dr. Csoszánszky Noémi meghallgatott, és elmondta, hogy olyan vizsgálatot, ami Zsófinál igazolhatná a gyanúnkat, a SOTE I-en csinálnak, náluk nem. Gergőt is inkább ide vigyem, mert nála nagyon nem egyértelmű, mi a baja, a gasztroenterológia pedig inkább a terheléses vizsgálatokban van otthon. Gergőnek meg bőrteszt és vérvizsgálat kell. A SOTE I-en kértem időpontot Dr. Mezei Györgyihez. Kaptunk időpontot, 4,5 hónappal későbbre, mert nagyon tele voltak. Azt kérték, Gergő esetében készítsünk étkezési naplót, mikor mit evett.

9-re volt időpontunk, de a rendelés csak 10-kor kezdődik. Azért adnak ki mégis időpontot korábbra is, mert rengeteg gyerek vár vizsgálatra, és kissé túlhajszolt üzemmódban így több beteget tudnak ellátni. Sokat vártunk. Reggeli után mentünk, én bőséges tízóraival készültem, de lehetett volna még bőségesebb is. Elfogyott minden, és tudtak volna még mit enni. Gergőnek kár volt könyvet vagy bármit vinni, mert nem érdekelte, csak a lépcsőzés. Zsófit könnyű volt lekötni, pláne, hogy a játszóház üzemelt, két kedves hölgy jött társasjátékozni a gyerekekkel.

Mikor behívtak minket, Dr. Mezei Györgyi doktornő nagyon kedvesen és türelmesen meghallgatott minket. Én készültem, mégis volt, ami akkor ott hirtelen nem jutott eszembe, például, hogy apuka is ekcémás. Kevés az idő, érdemes tényleg átgondolni előre, mire lehetnek kíváncsiak, és jól felkészülten előadni mindent. A doktornő megvizsgálta a gyerekeket. A bőrüket alaposabban megnézte, megtapogatta a hasukat, meghallgatta a tüdejüket, belenézett a torkukba. Gergőnek bőrtesztet és vérvételt, Zsófinak csak bőrtesztet kért.

Az ott dolgozók, a betegfelvételestől az asszisztenseken, nővéreken át a doktornőig mind nagyon türelmesek és kedvesek. Nagy megbecsülést érdemelnek. Szerintem nem ideálisak a tárgyi feltételek az osztályon. Ami a szoftvert illeti, katasztrófa. A doktornő már gyakorlott digitális ráolvasásban. Nem sikerül a nyomtatás? Ablak becsuk, másik megnyit, másik becsuk, előző visszanyit, nyomtatás újra. Voilá, sikerült.

Kedves programozók, menedzserek! Valószínűleg nem keresitek halálra magatokat ezekkel a szoftverekkel, de azért szerintem lehetne ezt jobban is csinálni. Ha valaki a környezetetekből beteg lesz, könnyen lehet, hogy ez a szoftver segíti vagy hátráltatja az őt ellátó egészségügyi személyzetet, és befolyásolja munkáját. A szoftvernek megkönnyíteni kellene a dolgukat, nem megnehezíteni. Külön dicséret annak a fejlesztőgárdának, akinek a szoftvere minden frissítés alkalmával kitörli a receptek felét a gépből. Iszonyat munka ám újra átnézni, felvinni őket, és a személyzet pedig eléggé leterhelt.

Én is programozó vagyok, tudom, hogy a fejlesztés körülményei, a határidők sokszor nem túl ideálisak. Aki ennek ellenére igyekszik mindent megtenni, arra felnézek. De magam is ismerek olyan kollégát, aki, ha nincsen kinyalva a valaga, szándékosan vacak munkát végez. Ez utóbbi társaságnak szól a hőbörgésem, nem annak, aki azért nem javít egy bugot, mert képtelenség megcsinálni határidőn belül. De a workaround gyakran csak laboratóriumi körülmények esetén megoldás.

A nyomtató meg? Világosszürkén kicsit sötétebbet nyomtat. Ugyan, kit zavar, ha nem olvasható? Ha nem látszik, újranyomtatás, esetleg digitális ráolvasással. Szóval a felszerelés sem valami fényes.

Talán nem egyértelmű, ezért még egyszer leírom, hogy az orvosokkal nagyon elégedett voltam eddig. Az őket segítő személyzetről is jó véleménnyel vagyok.

Katalma