Jövőre már nő is lehet mozdonyvezető - adtuk hírül nemrég itt a blogon annak a tanfolyamnak a hírét, melynek meghirdetésekor külön kiemelték: immár nők jelentkezését is várják a masinisztaképzésre. A hír nem maradt sokáig reakció nélkül A mozdonyvezetők nem máshoz, mint egyenesen Orbán Viktorhoz fordultak a tanfolyam megakadályozására – írja a hvg.hu. Ez férfiszakma, esélyegyenlőségnek itt helye nincs, mondják a tiltakozók. Persze csakis azért, nehogy a nőknek rossz legyen ebben a szakmában sínylődni.
„Vicces és érthetetlen, hogy nők részére indítanak mozdonyvezetői tanfolyamot, miközben a jelenlegi létszámnak sincs kellő mennyiségű munkája” – fogalmazott Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke a hvg.hu-nak adott nyilatkozatában. Kiss megismételte korábbi véleményét, miszerint a mozdonyvezetői munka „nem biztos, hogy nőknek való: előfordul, hogy a vezetőknek nehéz súlyokat kell emelniük, hogy rendszertelenül, hajnalban vagy éjszaka kell munkába állniuk, 12 órás szolgálatokat kell teljesíteniük, amelyet egy családanya nem biztos, hogy tudna vállalni.” Szerinte a női mozdonyvezetők kevésbé tudnának megbirkózni azzal a traumával is, amelyet például egy halálos gázolás jelent. És hiába a korszerű motorvonatokat vezethetnék nők (ha és egyáltalán jelentkeznek a tanfolyamra), ellenérv itt is akad: „Ami elromolhat, az el is fog romlani, és akkor megint erőre lesz szükség. A motorvonatok közötti kapcsokat – meghibásodás esetén - két erős férfi is nehezen bírja elvégezni”- fűzte a gondolatsort Kiss.
Rázó László, a GYSEV szóvivője ugyanakkor elmondta: a motorvonatok vezetése különbözik a hagyományos mozdonyok kezelésétől, ezért itt nem feltétel a fizikai erőnlét. Erre csak akkor lehet szükség, ha a jármű meghibásodik, ilyenkor azonban nem a mozdonyvezető dolga a hibaelhárítás.
A jelenleg Magyarországon dolgozó 3200 mozdonyvezető mindegyike férfi.
Sigulinszki Tibor a MÁV szóvivője kijelentette: Dávid Ilona vezérigazgató-asszony szerint az egyenjogúság jegyében fontos, hogy a MÁV nőket is alkalmazzon eddig férfiak által uralt munkakörökben
Tisztelt Kiss László!
Ezúton szeretném mélységes egyetértésemről biztosítani! Köszönjük, hogy Ön, mint magyar Don Quijote kiáll és harcol a férfinem érdekében, eme nemes szakma védelmében. Utolsó leheletéig ragaszkodjon az érveihez, mert ha itt is áttörnek azok a… tudja, no, szóval azok a fehérnépek akkor hova jutunk. Hovatovább nem átallanak majd a szent családanyaság helyett repülőgépet, helikoptert, netalán más járműveket vezetni.
Elgondolni is rémes, hogy nők orvosok, szakszervezeti vagy neadjisten vállalatvezetők legyenek. Aztán meg majd nekiállnak álmodni és a végén oda jutunk, hogy a világon űrhajós, vagy államfő, kormányfő is lehetne nő. Vicc! Itt álljunk meg! No, nem azért mintha nem szeretném én a nőket (ha érti, kedves kolléga), szeretem én őket, ezért is akarom megvédeni. Nehogy végül rákényszerüljenek, hogy masinisztának álljanak. Nehéz kenyér az! Jobb, ha kordában tartjuk a lyányokat. Lássa meg kegyelmed, vannak szép és követendő példák szerte a világban. Most kell keményen kiállni, vagy különben még kiszorítanak a cemendék. Aztán akkor se munka se pénz. Most mondjam, pénz számolva …jó? Biztos nem kell magyaráznom. Egy nő beteszi a lábát, oszt azt hiszi, akkor már mindent meg tud csinálni. Ennek a lehetőségét is kerülni érdemes. Gondoljunk csak bele, ha rögtön mindjárt mondjuk két-három nő is jelentkezne ilyen munkára. Naugye. Számolni csak tudnak az okoskodók? Egy ezrelékből hamar ezeregy lesz, ha nem vagyunk résen.
Jobb az ilyen vadhajtásokat sarjadáskor lemetszeni.
Reméljük a miniszterelnök – maga is derék férfiember, úgy mondják – nyitott füllel fogadja kérését, mert ha valaki, hát ő biztos tud segíteni az ügyben, hisz úgy hírlik, kézi vezérléssel állítják a vágányokat az országban. Sok sikert ezúton is, kedves kolléga!
Őszinte híve,
Soviniszta
Center