Zac Efron (Jack) tinibálvány vidéki tahóvá vedlett, őt lepisilte egy Nicole Kidman formálta nimfomán Barbie baba (Charlotte), aki alig várja, hogy a levelezés során megismert pszichopata John Cusack (Hillary) elvegye. Kettejük frigyének legnagyobb támogatója pedig a meleg újságíró, Matthew McConaughey (Ward), aki meglátja a kiugrási lehetőséget egy szerinte tévesen elítélt alak megmentésében.
A The Paperboy című történetet a Macey Gray alakította fekete szobalány (Anita) meséli el, szavai egyszerűsége többet elárul a hatvanas évekbeli floridai életről, mint a mondandója. Így éltek a népek délen, ami most egyre többször kerül az amerikai filmesek célkeresztjébe, krokodilostul, rasszizmusostul és agyonsminkelt asszonyostul.
Amikor a floridai újságíró a kisvárosba érkezik a társával, a fülledt levegő ellenére hideg veríték ver ki bennünket csak a gondolatra, hogy ezen a helyen nők, netán színes bőrűek, vagy homoszexuálisak legyünk. Pedig Ward a szülővárosába érkezett, ahol évekkel ezelőtt hagyta testvéreit Anitára és földesúri modorú apjára, aki a ki tudja hányadik, vastagon sminkelt versenyzővel üldögél a tornácon egy kockás flanellingben. A férfi egy évekkel azelőtti ügy elítéltjét keresi, seriffet öltek, de a körülmények arra engednek következtetni, hogy nem a tettes ül. Ward a nagy sztorira vadászik, látszólag a társa, a fekete Yardley is. Charlotte pedig a száz rács mögüli kérőjéből pont a seriffgyilkos Hillaryt találta befutónak, így ő is rájuk ragad, mint a por, a hőség, a benzinszag és a beat.
Az újságírók végül elérik, hogy engedjék szabadon Hillaryt, és ez épp olyan beteges folytatást szül, mint egy oszló krokodilhullák között megtett szerelmi vallomás, vagy egy erőszak során megvakított férfi szalagokkal kifeszített teste. A Barbie baba pedig Hillary barátjának mocsári farmjára költözik, ahonnan élve eddig csak gyilkosok és krokodilok kerültek ki.
A film erős idegzetűeknek ajánlott, akik végig bírnak nézni egy érintés nélküli, ám annál gyomorforgatóbb szexjelenetet, és azoknak, akik ha a színészi játék igazolja, élvezni tudnak egy primitív, burkoltan rasszista történetet. Mert ebben a filmben Cusack és Kidman játéka minden történeti durvaságot felülír, egy percig sem kérdés, hogy rothadtak és izzadnak a vastag porréteg alatt. Mindezt vattacukor színekben, merthogy a hatvanas években járunk.
Annak ellenére, hogy a kritikusok a pisilős jelenet, és más durvaságok miatt szinte bojkottálták a filmet, Lee Daniels (Manster's ball) mozaikos szerkezetű, szervezetlennek tűnő mozija jó ellenpont a pozitív kicsengésű A Messzi dél vadjai című alkotásnak, ahol a frissesség a film üzemanyaga, míg ebben a sztoriban fülledt pára borítja az eseménydarabokat.
Erabod
További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán. Tetszik?