Múltkori cikkünkben egy területfoglalós játékot, a Nyolc perces birodalmat mutattuk be, a sorozat részeként ma egy gondolkodtató társas tesztjét olvashatjátok. A Villámválasz pörgős, gyors, emlékeztet a mindenki által ismert ország-város játékra, és felnőtteknek és gyerekeknek is élvezetes szórakozást nyújt.

A játék alapja egy kör alakú játéktábla, melyen körben lenyomható betűk vannak. Középen egy nagy gomb található, melyet megnyomva 10 másodpercig ketyeg az óra – ennyi ideje van egy játékosnak, hogy az aktuális (előzőleg felfordított) kártyán lévő témában mondjon egy szót, mégpedig olyan kezdőbetűvel, ami még nincs lenyomva. Ha nem sikerül, az illető kiesik a játékból. Ha sikerül, a középső, visszaszámoló gombot megnyomva a következő játékos jön. Mivel a kezdőbetűk gyorsan fogynak, egyre nehezebb dolguk van a játékosoknak. Aki utolsónak „marad talpon” egy témánál, azaz az adott témakört megnyeri, maga elé teszi a kártyát. Az összesítésnél minden kártya egy pontot ér. Értelemszerűen az nyeri a játékot, akinek a végén a legtöbb pontja/kártyája van.

A kártyák kétoldalasak, és oldalanként az alsó részen kisebbeknek, míg a felső részen nagyobbaknak való kérdések, témák találhatók. Példák a kicsiknek: „Egy állat, aminek nincsenek lábai.” „Valami, ami barna színű.” „Egy sárga gyümölcs.” Példák a nagyobbaknak: „Egy spanyol focicsapat.” „Egy pénznem.” „Egy belső szervünk.” „Egy Aerosmith szám címe.”

Két felnőtt, két gyerek felállásban ültünk neki a játéknak, és bár elsőre nem igazán tetszettek a kártyákon található témák és kérdések, gyorsan belelendültünk, és nagyon hamar négy izgatott „gyerek” ült az asztal mellett betűket nyomkodva, agytekervényeket izzítva, válaszokat kiabálva. (Csak egy kör végén óvták meg a játékot a kiskorúak, amikor az „Egy magas állat” témakörben a párom a vakondot találta mondani. Hja, a zsiráfot nem mondhatta. Erről később. A kört érvénytelennek nyilvánítottuk, és nem vettük figyelembe az összesítéskor.)

Tetszett, hogy nekünk is gondolkozni kellett, mert bár valószínűleg nagyobb a felnőttek tudása, mint a gyerekeké, nekik valamivel frissebbek az információik az erdei állatokról, a rajzfilmekről vagy a csokimárkákról, mint nekünk. Mi viszont a sportos témákban voltunk jobbak.

A játéktáblában zárható helyre tehetők a kártyák

Szeretem az olyan társasokat, melyeknek szabályai nincsenek kőbe vésve. Időhiányban szenvedő családoknak például azért ajánlható a Villámválasz, mert meghatározható a játék hossza, pl. 10-20-30 kártya is „eljátszható”, vagy akkor is befejezhető a játék, ha egy játékos összegyűjtött x db kártyát, de akár azt is megbeszélhetjük a gyerekekkel, hogy összesen tíz perc van a játékra. Nemcsak az időtartamot határozhatjuk meg: ha már az összes kártyát végigjátszottuk, nem tetszenek a témák, vagy tudunk jobbat, magunk is kitalálhatunk újakat, például az ország-város-fiú-lány-állat-növény-autómárka klasszikusokat, de akár ennél konkrétabb, azaz nehezebb témákat is megadhatunk.

Ha nagyon szőrszálhasogató akarnék lenni, megemlíteném azt a hiányosságot, hogy a játéktáblán nincsen U és Z betű, azaz nem lőhettük el megfejtésnek például a legmagasabb állatot, de ezt leszámítva elégedettek voltunk – még az ötéves Manka is, aki később egyedül állt neki nyomkodni az időzítőt, majd kiabálta: „Elefánt! Majom! Oroszlán! Minden!”, miközben a betűket nyomogatta össze-vissza. Sajnos ő nem tudott részt venni a rendes játékban, mivel nem ismeri a betűket – de nem is az ő korosztályának való ez a társas.

Pluszpont azért, mert a 36 darab játékkártya zárható rekeszben elhelyezhető a játéktábla hátulján, így nem kell attól félni, hogy elvesznek a kártyalapok, tehát utazáshoz is kiváló a társas.

A játék neve: Villámválasz
Ár: 4490 Ft
Játékosok száma: 2-10
Életkor: 8+
Játékidő: egyéni
Ajánlott: kicsiknek és nagyoknak

Tünde

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán. Tetszik?