apa iskola oktatás KLIK

Néhány hete egy édesapa küldte be gyermeke iskolaigazgatójának címzett levelét, melyben arról számol be, hogy az iskolában kegyetlen módszereket alkalmaznak a tanítónők a gyermekek nevelése során. Az édesapának a KLIK tankerületi igazgatója válaszolt, amit az édesapa nem hagyott szó nélkül.

A KLIK válasza:

apa iskola oktatás KLIK

Az édesapa levele:

Tisztelt .....................,

Érdekes és egyben sajnálatos a válaszuk.

A hivatalos utat betartva először az iskola igazgatójának írtam kb. két hónapja, aki a füle bojtját sem mozgatta a levelemre. Másodszorra írtam önöknek, hátha válaszolnak. Ez sem jött be. Önök nem válaszoltak kérdéseimre, hanem összehívtak egy rögtönítélő bíróságot, ahol én leszek a vádlott.

Válaszukban minden vizsgálat, egyeztetés helyett, a várható megbeszélés eredményétől függetlenül, önök "ítéletet" is hirdettek, amennyiben már most lezártnak tekintik az ügyet. Önöket nem érdekli az, hogy mi fog elhangzani egy jövőbeni megbeszélésen. Ha tehát a megbeszélésen egyik fél sem fogja elfogadni a másik álláspontját, akkor ezek szerint patt helyzet lesz, önök nem fognak dönteni.  Érdekes, de nem meglepő, viszont sajnálatos.

Az meg, hogy az iskola igazgatója önökön keresztül válaszol nekem, hogy "nem igaz, amit a szülő leírt", az meg minősíthetetlen. Önök ebben partnerek, de legalábbis "kezüket mossák", mintegy kívülállóként.

Az is eleve várható volt, hogy az iskola "összezár".

Hogyan képzelik el tisztességes és korrekt megbeszélésnek azt el, hogy én, mint az egyik szülő, egyedül állok szemben majd 5 (öt) olyan emberrel, akik már a beszélgetés előtt kinyilvánították azt, hogy rosszul tudok mindent, minden másképp volt és önök is eleve az iskolának adnak igazat a most közölt véleményük szerint? 

Ezek után miről lehet ott majd nyugodtan és tisztességesen beszélni? Nyilván kizárólag csak az én meggyőzésem, illetve sárba tiprásom jöhet szóba. 

Már az sajnálatos, hogy válaszlevelük tárgya: "szülői panasz". Gondolataimat kérdésként fogalmaztam meg, nevelési elvekről kérdeztem önöket.

Azt kérdeztem meg önöktől, hogy egy pedagógus alkalmazhat-e "szemet-szemért" elvet, illetve szégyeníthet-e meg nyilvánosan és rendszeresen gyerekeket. Erre önök nem válaszoltak. Miért?

Ezek alapján kizárólag két dologról lehet beszélni, vitatkozni a megbeszélésen: 

- a tanítónők módszerei szabályosak, humánusak, ez az önök által is jóváhagyott módszer,

- én, mint kérdező hazudok, semmi nem igaz, abból, amit leírtam.

Ez utóbbi várható jó eséllyel.

- A tisztességes eljárás az lett volna, ha az igazgató négyszemközt leül velem és megbeszéljük a helyzetet és a továbbiakban ezen beszélgetés alapján történhet valamilyen továbblépés. Tisztességesen, óvatosan, hiszen gyerekekről van szó.

- Önök is leülhettek volna az igazgatóval és a tanítónőkkel megbeszélni az eseteket (miután az igazgató figyelemre sem méltatott), majd a vizsgálatuk eredményét közölhették volna velem. Nekem ennyi elég lett volna. Ez lett volna a korrekt ügyintézés. 

Mint látható, önök sem az előző, sem ezt az utat nem  választották. 

Ehelyett bíróság elé citálnak engem.

Előre látszik ugyanis, hogy én leszek a vádlott az öttagú ítélőszék előtt, nem beszélve a gyermekem anyjáról, aki a válásunk miatti összes gyűlöletét is előhozza majd, támogatva ezzel a "hazug, kötekedő" kép további megerősítését. Mert ez lesz a stílus. (Már tavaly ez volt a stílus, amikor az egyik tanítónővel próbáltam négyszemközt megbeszélni az eseményeket.)

Amennyiben ezen mostani véleményem alapján nem kapok valamilyen megnyugtató választ arra, hogy a megbeszélés korrekt és tisztességes mederben fog zajlani, hogy lesz egy pártatlan és független vitavezető, úgy sajnos meg kell fontolnom részvételemet.

Közlöm azt, is, hogy gyermekem anyjára sem vagyok kíváncsi, mivel őt a fenti esetek nem zavarták, sőt ezekről nem is tudott, mivel gyermekem neki nem meri elmondani, kizárólag engem tisztel meg a bizalmával, velem beszéli meg lelki problémáit. A gyermekem anyjának a véleménye tehát abszolút indifferens. Viszont inkább lennék kíváncsi azon gyerekek szüleinek véleményére, akik szintén részesei voltak a tanítónők nevelési módszereinek.

Egyrészt tehát kérem válaszukat, hogy önök pártatlanok, ha már kivonták magukat a vizsgálati folyamatból, hogy amennyiben az általam felsorolt esetek igazak, úgy önök is elmondják a véleményüket.

És tájékoztatom önöket arról is, hogy az osztályban alkalmazott "gombhúzogatós táblát" (a "magatartás barométert") azóta szó nélkül levették a falról ... nocsak ... nyilván semmi köze nincs semmihez.

Köszönöm.

E. P.

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?