Pankuci Petya gyerekbarát szálloda nyár

Az előző részben összeírtam a szempontokat az ideális nyaralóhely kiválasztásához. Ahogy ígértem, most néhány általunk kipróbált szállodáról írok részletesen.

Debrecen, Aquaticum Hotel

Több éve járunk ide és nagyon szeretjük. Szépen felújított szálloda, közvetlen átjárással a Termál- illetve Élményfürdőbe. A Nagyerdő közepén, a Békás tó mellett van. Jókat lehet sétálni körülötte, van egy új békás játszótér is a szomszédságában, ahol szeretnek játszani a gyerekek. Van hinta, rugós játék, bebújós játékok és kötélpálya is. Közel van az Állatkert és a Vidámpark, amit sétálva, rendszeresen meglátogatunk. Mindkettő kicsi, de aki nagyobbra vágyik, 45 perc alatt átér autóval a nyíregyházi állatkertbe. Múltkor kinéztük a kisvasútozást, de már nem jutott rá időnk, talán idén… Ha jól emlékszem, itt is van városnéző kisvonat, ami szintén egy jó program lehet.

Mi két légterű apartmant szoktunk kérni, ami tiszta, tágas és kényelmes. Törülközőket adnak. A szobai bekészítésre odafigyelnek. Sok mindent lehet kérni – utazóágy, pelenkáskuka, fellépő, szűkítő, bébiőr, cumisüveg melegítő… Az egyik emeleten van teakonyha asztallal, etetőszékekkel, mosogatóval, illetve mikróval, hogy meg lehessen melegíteni a kaját. A személyzet kedves volt, bár az információáramláson van még mit fejleszteni – mondjuk teltházas időszakban voltunk itt utoljára, lehet, hogy emiatt…

Az animációs programokról van tájékoztató a szobában. Szokott lenni minidiszkó esténként animátorokkal, akik minden egyes gyereket (sőt, a szülőket is) bevonnak a mókába és mindenkinek adnak ajándékot. A gyerekjátszója szuper. Nagy, van hely még kismotorozni is benne. A közepén van egy emeletes játéklabirintus, amiben Petya is szeret bolyongani és hullahopp karikák, amiket a földön pörgetve remekül szórakozik. A helyiség egyik oldalán hatalmas játszószőnyeg, kisház, nagy, puha építőmodulok, rajzolós kisasztalok székekkel és egy nagyobb asztal, amin a kézműves foglalkozások résztvevői dolgozhatnak. A másik oldalon a nagyobbaknak pingpongasztal, csocsó, léghoki és szimulátoros játékok. Mindig van bent felügyelő/óvónéni, akire rá lehet bízni a gyerekeket – még Petyát is bevállalják arra a kis időre, amíg megiszunk egy kávét. Sőt! Mivel Petya ébred nálunk a legkorábban, így ő meg is reggelizik és fel is öltözik, mire a tesók magukhoz térnek. Amikor mentünk reggelizni az étterembe, otthagyhattuk addig a játszóban, amíg végeztünk az evéssel – mondanom se kell, hogy igen sietősen falatoztam, pedig ő közben tök jól érezte magát a játékok között.

A szálloda és a fürdő között fedett folyosó van, amihez babakocsival eljutni még mindig nagy kaland, de végül is megoldható. A jó, hogy köntösben is át tudunk menni, nem kell annyi cucc (pedig, DE, mert egy óriás, zöld táskát meg tudunk tölteni a törülközőkkel, úszószemüvegekkel, karúszókkal, füldugókkal…). Szép, színes a gyerekmedence és sok minden van benne. Több csúszda, gombazuhany; a bébiknek külön minimedence a galérián. A gyerekmedence mellett két, nagy pezsgőfürdő, ahonnan jó a rálátás, hogy mit is csinál az ember gyereke. Petya most legjobban a pezsgőfürdőt élvezte – meleg is volt, bugyogott is; volt, hogy 30-40 percig áztunk benne. Ha a fürdőben éhezik meg, „gyorsan” csak felszaladok a szobába és lehozom, a kaját, előkét, papírtörlőt, kanalat. Jól bevált módszer, ha babakocsiba ültetve etetjük meg. A szállodai ellátás félpanzió – reggeli és vacsora, de nyárra szokott lenni kuponos ebéd, ami az Élményfürdő éttermében fogyasztható el.

Mi általában úgy alakítjuk a napjainkat, hogy a nap egyik felében játszóházazunk vagy sétálunk vagy elvillamosozunk a belvárosba és a másik felében megyünk el pancsolni. Általában a szálloda körül vagyunk, mert ki tudja, mikor mire van szükség, és így is van lehetőség bőven programokra.

A debreceni orvosi egyetem közel van, annak a területén van az ügyelet. Aki sötétedés után próbál meg tájékozódni, a kapott térkép alapján, feltétlen vigyen elemlámpát, mert az utcai világítás nem sokat ér.

Wellness Hotel Gyula

Itt tavaly nyáron voltunk először, de nem utoljára. Ekkor éreztem először, hogy milyen is egy igazi, családi nyaralás, egyszerűen annyira jó volt. Az előkészületek most is megvoltak a gondtalanság kialakítására, de onnantól kezdve, hogy odaértünk, csak úgy történtek a dolgok szépen, egymás után.

A szálloda a gyulai Várfürdő mellett van. Sétával pár perc a belvárosi rész, ahol szökőkutak, fagyizók sokasága, ameddig a szem ellát. Programlehetőségekről tájékoztató a szobákba bekészítve, és bármit is kérdeztünk a recepción, mindenre tudtak megfelelő választ adni.

Hol is kezdjem? Elmentünk megnézni a Várat, Petyástól, babakocsistól – ami visszanézve feleslegesnek bizonyult, mert olyan jót lépcsőzött a fiatalember, hogy alig tudtunk kijönni vele onnan. Voltunk városnéző kisvonatozni, ami a szálloda előtt vett fel minket. Aztán volt olyan nap, hogy bringóhintóztunk. Petyát be lehetett kötni egy gyerekülésbe és nagyon élvezte, ahogy zötykölődtünk. Elmentünk hajókázni. Itt szintén a szállodáig jöttek értünk kisautóval, hogy elvigyenek a hajóig. Az egyik nap, a belvárosi séta alkalmával pónilovagolhattak is egyet a gyerekek, ami nagyon tetszett nekik. A szállodától nem messze volt egy hely, ahol délutánonként ugrálóvárakat, trambulint állítottak fel; ott is voltunk párszor.

Ekkor összenyitható, családi szobánk volt és rácsos kiságyat kaptunk Petyának, amit a szobába érkezésünkkor meglátott és örömmel mászott bele kedvenc játéka társaságában. Törülközőt, fürdőköntöst kaptunk – még a gyerekek is. A bekészítésre itt is rendesen odafigyeltek. A személyzet nagyon kedves volt, bármit is szerettünk volna, igyekeztek mindenre megoldást találni. Az ellátás félpanzió, de a családi ebéd benne van az árban (az lehet, hogy számít, ki mennyi éjszakát tölt el…) - szűkített svédasztalos kínálatból lehet mazsolázni…

Petya a hotel gyerekjátszóját nagyon szerette – pláne, az animátorcsajokat, akik egyfolytában ölelgették. Apa milyen büszke is volt a nagy nőcsábász kisfiára. A játszó itt is szép, nagy és zárható. Belülről csak az animátorok tudják kinyitni, egy rejtett kapcsolóval. Van benne emeletes játéklabirintus, ugrálóvár csúszdával, rengeteg játék. A legkisebbeknek szivacssarok labdatengerrel, bébijátékok, a nagyobbaknak kosárpalánk, illetve egy különálló játékterem léghokival, szimulátorokkal… Azt hiszem, odaérkezésünk utáni második nap Petya már (szinte) önállóan lépcsőzött az emeletek között aszerint mit is szeretett volna csinálni. Nagyon hamar megtanulta a játszóhoz, illetve a teakonyhához vezető utat. A kérdés innentől az volt, hogy játszunk vagy együnk?  Meghatározott napokon a szálloda kabalaállata is tiszteletét tette a játszóban. Ezt Anna élvezte legjobban, ilyenkor szinte alig lehetett leszedni szegény Momó lábairól, úgy bújt hozzá. Itt is voltak animációs programok, de többször fordult elő, hogy a tervezett kirándulásaink arra az időpontra estek, így nem igazán vettek részt rajta a gyerekek. Petyát hamar elfogadták a játszóban az óvó nénik, így kis időre itt is vállalták, hogy ránéznek.

A medencés rész a szállodán belül van. Nem túl nagy, de nekünk tökéletesen megfelelt. Külön gyerekmedence és egy nagyobb, élményelemekkel tarkított; a pezsgőfürdő pedig a galérián van. Apa Ádámmal talán egyszer átment a Várfürdőbe, nekünk bőven megfelelt a hotel kínálata. Sajnos nem sokat fürödtünk, mert Annának utazás előtt szúrták fel a fülét, Ádámnak meg akkor kezdett el fájni a füle… (nem is mi lennénk, ugye?) Amikor esősebb idő volt, játszóházaztunk, amikor szépen sütött a nap, sétáltunk, kirándultunk.

Az egyik estére kaptunk kimenőt. Segítettünk még azért megetetni, megfürdetni a gyerekeket, és elmentünk a Várszínházba. Jó idő volt, és a darab is tetszett (Fenyő musical…)

Ha jól emlékszem, megnéztem előre, hol van a gyerekorvosi ügyelet, de szerencsére nem volt rá szükség, hogy ennél részletesebben informálódjak róla.

Karos SPA, Zalakaros

Többször voltunk már itt is. Zalakaros szélén helyezkedik el. Közel van a felújított Gyógy- és Élményfürdő (bár köntösben nem ajánlatos elindulni az útra…) Nagy, parkosított területen helyezkedik el. Több szabadtéri medencéje is van, aminek nem túl meleg a vize. Kánikulában ez annyira nem mérvadó, de ha kicsit hűvösebb az idő, elbírna még egy kis melegséget az élménymedence, aminek a végén van a gyerekeknek kialakított rész is. A medencék szomszédságában napozóágyak sokasága, kis játszótér, hintával, mászókával. A családi, nyári falatozó mellett néha szoktak ugrálóvárat, trambulint is felállítani.

A benti gyerekjátszó nem túl nagy. Található benne szivacssarok labdatengerrel és csúszdával, többféle ráülős-gurulós játék, rajzolós rész, és egy olyan interaktív tábla, amin rajzolhatnak, színezhetnek a gyerekek. Óvó néni, animátor mindig van bent. Az étterem mellett is van egy minijátszó autókkal, babákkal, és valami mese is megy a bent elhelyezett tévén.

Az ellátás félpanzió, de itt is van lehetőség családi ebédre, ami bizonyos számú eltöltött éjszaka után benne van az árban. Mondjuk a menüjére inkább azt lehet mondani, hogy alakbarát, mint gyerek-. Többször van salátás étel, ami nekem tök jó, de nem biztos, hogy egy 3-4 éves gyerek is megeszi. Mondjuk, rugalmasak a felszolgálók, mindig sikerül kitalálniuk valamit (pl. hoznak ki levest, vagy sült krumplit vagy lekváros tésztát…) A reggelinél, vacsoránál, a svédasztalt folyamatosan töltik, hihetetlen tempóban tudják kezelni az egész étkeztetést. Benti medencés rész is van – élménymedence, 2 elég kicsi (DE MIÉRT?) gyerekmedence, külön bejárattal leválasztva termálfürdő – a gyerekek nem mehetnek be. A galérián szaunák, gőzkabinok, masszázs lehetőség… Az apartmanos elhelyezés tetszett, így a szállodai szobákról nem tudok nyilatkozni. Az első alkalommal két légterűben voltunk, majd utólag kiderült, hogy létezik három légterű is, így legközelebb olyat kértünk, ráadásul a földszinten. Az apartmanházat egy föld alatti folyosó köti össze a főépülettel (a gyerekjátszó, étterem, pancsolós rész itt található), így rossz idő esetén is kényelmesen át lehet menni. A kaja így is benne van az árban, de gondolom, lehet kérni ellátás nélküli árat is… Jó tágas az apartman és tartozik hozzá egy nagy terasz is. A konyha jól felszerelt. Lehet kérni gyerekeknek utazóágyat, pelenkáskukát, fellépőt, szűkítőt, bébiőrt, cumisüveg melegítőt… A ház melletti részen szoktak „közlekedési” foglalkozásokat tartani a nagyobb gyerkőcöknek. Kijelölt pályán – zebra, lámpa, táblák, lehet biciklivel vagy rollerrel végigmenni és nézik, ki mennyire ismeri a szabályokat.

A programokról a recepción lehet tájékozódni - színes, változatos kikapcsolódási lehetőségek a gyerekeknek; mindegyik korosztályra gondolnak és több fajta kirándulási lehetőség. Mi voltunk a Bivalyrezervátumban, állatsimogatóban, városnéző kisvonatoztunk, sétarepülőztünk (Petya nagyon élvezte.). Vándorcirkusz is volt a városban utolsó ottlétünkkor. El is mentünk Annával és Ádámmal, tetszett nekik. (Azóta többször fordult elő ilyen…)

Gyerekorvosi ügyelet nincs Zalakaroson, másik városba kell elmenni. Hát igen, itt is sikeresen kitapasztalhattuk ezt a részét is a nyaralásnak.

Oxigén Hotel, Noszvaj

Tavalyelőtt karácsonyozni voltunk itt a szüleimmel, tesómékkal közösen. A szobafoglalás nem volt egyszerű, mert nem teljesen egyértelműek a besorolások. Nekünk egy szuper, összenyithatós családi szoba jutott. Öcsémék kaptak egy hálófülkével leválasztott, egy légterű helyiséget, amiben elég kicsi volt a kihúzható kanapé a 6 és 11 év körüli lányoknak – pedig úgy adják a szobát, hogy meg kell mondani, melyik gyerek, hány éves… Na, mindegy. A kezdeti nehézségek ellenére itt is nagyon jól éreztük magunkat.

Egy gyönyörű, erdős részen van a szálloda, ami egy szép, régi épületből lett kialakítva. Hatalmas a kertje, benne kalandpark, óriás sakk (ez Ádámnak nagyon tetszett), játszótér, trambulin. Vannak szép sétálóösvények, de minden kavicsos. Babakocsis altatáshoz ennél jobb nem kell, én ezt értem, de szegény esernyőkocsink, majd’szétesett, amíg pár kört sétáltunk Petyával. Csak pár napot töltöttünk itt, így a környékbeli kirándulásokról nem tudok nyilatkozni, meg tél is volt…

A szállodán belül van gyerekjátszó, az étterem mellett. Asztal, székekkel, padokkal a foglalkozásokhoz, mellette „vár részlet”, amire fel lehet mászni, alatta pedig elbújós kuckó, ahol tévézni is lehet. A belső részen ügyességi játékok, főzősarok… De nem is ez a lényeg. Az animátorok fantasztikusak. Vannak programok, amikre várják a gyerekeket, és ha esetleg elfelejtenék a kis vendégek a megjelenést, járnak körbe az étteremnél, fürdőnél is összegyűjteni őket. Rendszerint csak annyit kérdeznek, hány éves is vagy? és már indulnak is a megfelelő foglalkozásra. Az ebédnél külön asztal van a gyerekeknek, akik az animátorokkal együtt esznek, ők segítenek nekik. Volt bábelőadás, amíg ott voltunk, de esti mini diszkó is. Szinte mindenhol ott vannak az animátorok és figyelik, terelik a gyerekeket, így mi csak Petyával foglalkoztunk, de mindig tudtuk, merre van a másik kettő. Mondjuk az öcsém középsője is általában ott volt, ahol az enyémek…

A benti fürdős rész szeparált. Külön bejáratú helyen van a bébi- illetve gyerekmedence, de egymás mellett. Nagyon tetszett, hogy az egyik medence felett beülős hinta volt a plafonról lelógatva. Petya nagyon élvezte, hogy hintázik is, és a lába is beleér a vízbe. Itt jó meleg van. Szülőknek tettek be 1-2 asztalt székekkel, de a két medence foglalja el a terület jó részét. Ha innen kijövünk, szaporán kell megtenni pár métert, a pezsgőfürdőkig, amiben megmártózva ismét át lehet melegedni – a téli időjárás mellékhatása. Mellette van egy nagyobb úszómedence, aminek a vízhőmérséklete akkor nem tűnt túl barátságosnak. Amennyire emlékszem, nagy üvegajtókkal van körbevéve, ami nyáron nyitható (gondolom). Kint, az udvarban nem láttunk medencét.

Az ellátás felnőtteknek félpanzió, a gyerekeknek teljes. Svédasztalos a reggeli és a vacsora. Ebédre á la carte lehet rendelni az étteremben. A gyerekeknek egyébként, a játszóban folyamatosan van bekészítve innivaló és rágcsaféle vagy gyümölcs, amiből bármikor fogyaszthatnak.

Ittlétünkkor épp senkinek semmi baja nem volt, ezért az orvosi ügyelettel kapcsolatos témában nincsenek infóim.

A személyzet kedves és segítőkész, és az a figyelem, ami a gyerekek irányába megy, hihetetlen és (egyelőre) még nem találkoztunk hasonlóval.

Pankuci

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.