Metrón ülő álmos, kómás tömeg. Fejük felett plakát: „Azt is megértem, ha nem vagy még kész rám, de inkább adj örökbe, hadd éljek!”

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkársága plakátokon keresztül,  „tudatformálással” kívánja csökkenteni az abortuszok számát. Ahogy a plakát írja: Magyarországon évente több ezer gyerek „esik áldozatul” abortusznak, miközben másfél ezren várnak örökbe fogadható gyerekre.

Soltész Miklós államtitkár szerint a magyar társadalom még nem kész az abortusz betiltására, de ők a kampányukkal szeretnék a felére csökkenteni a terhesség megszakítások számát.

A Patent Egyesület közleménnyel tiltakozott a plakátkampány ellen, mert az szerintük  bűntudatkeltő, és inkább felvilágosító kampányokra, ingyen óvszerre és ingyenes fogamzásgátló tablettákra lenne szükség, valamint a férfiak felelős szexuális viselkedését kellene előmozdítani, „hiszen ma gyakran közelharcot kell vívni a férfiakkal, hogy gumit húzzanak”. Az egyesület úgy véli: etikátlan a válsághelyzetben lévő nőt bűntudatkeltéssel terhelni.

Ti mit gondoltok? Jó a plakátkampány, vagy csak látszatintézkedés? Bűntudatkeltő vagy társadalmi véleményt alakító?

Forrás: http://hvg.hu/egeszseg/20110506_abortusz_ellenes_kampany

Center