Vakmacska playIT program

Ha valaki sok tizenévest akart látni egy helyen, ahol valahogy mindnek a fejéről leolvadt a hétköznapokra rendszeresített unott-megvető-arckifejezést, az jó helyen járt a legutóbbi PlayIT-en. A videojátékok hőskora végetért, a játékvilág pedig átalakult: ma már a többség sokszereplős online szerep-és fantáziajátékokkal játszik online, egyre valósághűbb élményeket szerezve nagy felbontású képernyők vagy egyre elérhetőbb VR-szemüvegek által megjelenített gazdag képi világban.

Mit láttunk?

Játékkonzolok - Volt rengeteg X-Box 360 és jó néhány X-Box ONE játékkonzol. Igazából a kilátogató gyerekek többsége már nem magát a konzolt akarta kipróbálni (azt egyre több helyen teheti meg, és egyre többeknek jut otthonra is), inkább azt választhatta itt ki, a számos játéktípus közül (autós-repülős, Lego Star Wars vagy  Lego Harry Potter, sőt, Gyűrűk ura, Minecraft...), hogy melyikkel játszana szívesen karácsony után. Bár szakértőnk szerint az online játékok népszerűségével erősen visszaszorulóban a hagyományos „családi" játékok, amelyekkel egy helyszínen, egy gépen játszhattak ketten akár egymás ellen, akár egymást segítve, a X-Box-os játékok két játékost vettek alapnak, bár lehetett rajtuk egyedül is próbálkozni.

Playstation - a legújabb VR szemüveg vagy a valóságról modellezett versenyautó-szimuláció.  A szerencsésebbek megjelenés előtt próbálhatták a Playstationhoz tartozó legújabb VR-szemüveget (VR szemüveg az volt sok, az olcsó 12 ezres típustól az Oculus vagy a HTC csúcsmodelljeiig).

Menő játékok, akár versenyezve, e-sportként - ki lehetett próbálni, ki mennyire menő Battlefield1-ben, Overwatch, League of Legends, Hearthstone játékban.

Láttunk rengeteg jelmezt - a Cosplay kosztümösök száma évről évre nő, és egyre fiatalabbak is kedvet kapnak a beöltözősdihez. Nem tudjuk, a versenyt ki nyerte meg, mindenesetre nagyon látványos volt a zenére megkoreografált belépésük a színpadra - miközben a kivetítőn az eredeti figurát lehetett látni.

Vakmacska playIT program

Lehetett (volna, ha befértünk volna és ha nincs velünk egy hatéves is) "valódi" sporttal is próbálkozni-  egészen a hangár tetejéig lehetett az óriás mászófalon mászni, de lehetett lasertaggal lövöldözni, vagy kipróbálni a Teqball nevű új sportot (http://playit.hu/budapest-hu/teqball/), valódi (IRL) darts, deszkázás vagy lehetett csatlakozni a DK-hoz is (semmi politika, a Dagadt Köcsög team az elpuhultakat vezeti vissza a sport világába).

Örömmel beszélgettek velünk a robotépítők (Hurba robotépítők magyarországi egyesülete) vagy a baptisták ifjúsági robotika csapata, akik katasztrófa-mentő robotot irányítottak - hazai és nemzetközi bajnokságok nyertesei. Robotozni nem lehet elég korán: az Abacusan stúdió már az ovisokat is várja.

A 9-15 évesek legnagyobb élménye mégis a videós csapatok felvonulása volt: hosszú sorok álltak a Pamkutya csapat vagy Anett és Ancsa előtt, Unfield is lelkesen szelfizett a számos rajongóval.  Valami azért analóg maradt egyelőre: az autogram. Papírra, tollal csinálják mint gyerekkorunkban, sőt, autogramos FÜZETET cipelnek magukkal az ifjak (először nem tudtam, miért van iskolai füzet egy tízévesforma kezében, csak nem jegyzetel? Hát nem éppen...)

Szülőként egyrészt talán egy kicsit betekintést nyertünk abba, kiért rajonganak a gyerekeink, feltérképezhettük, melyik játékokért dobban meg a szíve (már ha hozzájuk fért), kipróbálhattuk velük együtt az eddig kevésbé ismert VR szemüvegeket (nem puszta látvány, hanem mindenféle akció, küldetés, csata keretében), játszhattunk közösen az X-Boxok hadán, de láttunk érezhetően profi gamer harmincas szülőket, akik már az egész kicsiket is bevezették a komolyabb játékok világába, illetve annyira nem szerették volna kihagyni a rendezvényt, hogy inkább elhozták a három-öthónapos babájukat is, aki békésen nézegette a villódzó képernyőket és furcsa öltözetű jelmezeseket.

Pár év, és majd az akkori játékkonzolok gombjait nyomkodja már ő is.

Vakmacska

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?